اخبار گروه کر شهر تهران

کسب مقام دوم در فستیوال کُرال خاورمیانه توسط گروه کُر شهر تهران - 27 اسفند 1393

فستیوال کُرال خاورمیانه در روزهای 20 تا 23 اسفند ماه 1393 در شهر دبی برگزار شد. این فستیوال شامل اجرای گروه های مختلف و همچنین کارگاه های آواز و کُرال بود. این کارگاه های آموزشی توسط "سوزی وانگو" سولیست سوپرانو و "پیتر آل وود" رهبر ارکستر و گروه کُر که هر دو از کشور انگلستان آمده بودند ارائه شد.

در روز پایانی فستیوال، سیزده گروه از کشورهای خاورمیانه به رقابت پرداختند و سه قطعه توسط هر گروه به اجرا گذاشته شد. گروه کُر شهر تهران در بخش مسابقه قطعات ‘S Wonderful اثر جرج گرشوین، ای یار اثر احمد پژمان، و Agnus Dei اثر ساموئل باربر را اجرا نمود که با استقبال حاضرین و هیئت داوران روبرو شد.

در پایان مسابقه هیئت داوران، متشکل از کوارتت "کادانس" از کشور کانادا و"وسیم فارِس" از عراق، از گروه کُر ملی افغانستان به عنوان بهترین کُر محلی، گروه کُر Dubai Duty Free به عنوان بهترین کُر سازمانی، کوینتت Vivace از لبنان به عنوان بهترین کُر از نظر حامیان مسابقه، گروه کر Sand of Music به عنوان بهترین اجرای سولو، گروه کُر The Notables به عنوان بهترین آکاپلای پاپ، و ازگروه کُر "نسیم الصبا" به عنوان فعال ترین کُر قدردانی به عمل آوردند.

در ادامه مراسم، گروه کُر شهر تهران به عنوان رتبه دوم کُر سال 2015، و گروه آوازی دبی به عنوان رتبه اول معرفی شدند.

گروه آوازی دبی یک گروه فیلیپینی و کاتولیک به رهبری دکتر جاسلین سانتوس هستند که از سال 2004 در کلیسای کاتولیک مریم مقدس دبی فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است که گروه کُر شهر تهران، به رهبری مهدی قاسمی، از سال 1378 فعالیت خود را آغاز نموده و سالانه چندین کنسرت برگزار می کند که از شاخص ترین آن ها می توان به اجرای "کارمینا بورانا" اثر کارل اُرف در اسفند ماه سال 1392 در تالار وحدت اشاره کرد. گروه کُر شهر تهران ضبط اولین آلبوم مستقل خود که آثار هشت آهنگ ساز معاصر ایرانی می باشد را به پایان برده که این آلبوم در سال 1394 منتشر خواهد شد.

[ بازگشت به صفحه اصلی اخبار ]

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار گروه کر شهر تهران

کنسرت گروه کر شهر تهران - بهمن 1396
گروه کر شهر تهران در روزهای 26 و 27 بهمن ماه 1396، ساعت 20، در تالار رودکی قطعاتی از تئاترها و فیلم های موزیکال معروف را به رهبری مهدی قاسمی اجرا خواهد کرد. در این کنسرت، گزیده های از "بینوایان"، "شبح اپرا"، "لالا لند"، "اشک ها و لبخندها" و منتخبی از موسیقی انیمیشن های معروف دیزنی اجرا می شود. یاسمین حسین زاده (پیانو)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس) و دارا تیموری فر (درامز) در این اجرا گروه کر شهر تهران را همراهی می کنند.
ادامه خبر ...

دوره آموزشی گروه کر - آذر 1395
وره های جدید آموزشی گروه کر شهر تهران از آذر 1395 برای علاقمندانی که تجربه قبلی در موسیقی ندارند، زیر نظر مهدی قاسمی برگزار می شود.
ادامه خبر ...

عضویت در خبرنامه گروه
آدرس ایمیل:

صفحه گروه کر شهر تهران در فیس بوک

کانال گروه کر شهر تهران در یوتیوب

کانال گروه کر شهر تهران در تلگرام